《深圳腳底按摩的社會觀察丨簡單攻略2023》

經常有好多人會返深圳按摩,覺得比起香港平,根據我的觀察,平唔平過香港要視乎到底你想要咩服務。






內地有幾種按摩場地可以選擇,一種係過夜既服務,亦都係大部份食玩攻略會提及的按摩服務,佢地d鱔稿通常都會推薦福田區的按摩店,因為比較接近落馬洲,一出福田口岸就係,例如前身係水立方既湯崎,或者係隔一個站福民站北面既東方園,同埋福民站南面的東方棕泉。所謂嚴選都不外乎呢幾間,服務方面,呢d通常都會要求顧客除衫沖涼換衫,然後做一個按摩項目再加一至兩個大堂項目,時間可以選擇過夜或者唔過夜,仲有一種係專做腳底按摩既場,但價錢更加貴,所以不會考慮。

1. 最低消費免沖涼費用

呢類按摩店通常都會有最低消費,以東方棕泉為例,要消費滿199蚊先免淨桑費,即係如果你想腳底按摩45分鐘,費用109蚊係未達到佢最低消費,所以要比返129蚊淨桑費,即係238蚊未計加一,所以一般人都會做幾個項目夾夠條數慳返個沖涼費用。

至於東方園就要消費滿219蚊先免淨桑費,否則要比189蚊淨桑費,而湯崎就更加貴,要消費滿500蚊先免淨桑費,否則要比280蚊。

如果選擇過夜,一般都會做幾個項目,要達到最低消費金額其實唔難,而且仲有任食水果同飲品,部份仲有其他娛樂設施例如波枱或者遊戲機提供,亦都可以選擇睇戲,好似搭飛機睇戲咁。缺點係通常訓既按摩床都唔唔好訓,過夜不如住酒店可能更加舒服,除非有好多按摩項目要做。

我就會選擇普通街邊按摩店,因為其實我只係即日來回,而且按一個鐘都夠,搵樣活動輕鬆做下,太漫長既按摩其實都幾辛苦,水果飲品對小朋友吸引力比較大,為左食生果比幾百過夜都唔係好划算,不如爭取時間去其他地方行好過,再加上大型按摩場旺季或者節日可能要排幾個鐘先會有技師,再加上技師一日做咁多單,可能有機會攰到草草了事,所以未必一定舒服,等待既時間浪費左好多去食玩既機會成本,有時候會見到d人係大堂等勁耐都冇得按,所以我鍾意去小店按一個鐘當係叉下電。

2. 按摩要比小費

按摩比小費都係深圳骨場的文化,大型按摩場例如東方園,一般都要簽小費比技師,房間項目既小費每小時都要比100蚊,睇返你按幾耐去計,大堂項目(即係了耳仔腳底按摩個類)就通常50至80蚊小費,不過呢d比技師既小費就唔洗加一既,反而基本按摩項目既收費就要加一,甚至東方園係加15%服務費。

湯崎推出包單制,免簽小費吸引顧客,所以項目單價方面就會貴d,其實小費都有作用的,會令技師落力d工作,免簽小費表面上係明碼實價,按摩技術係咪真係咁好就見仁見智,不過一般人好似我咁冇咩要求應該都分別不大。

至於街邊按摩小店,按摩費用極平,60分鐘都只係48蚊,比起大型骨場湯崎200蚊45分鐘,東方園99蚊45分鐘,東方棕泉109蚊45分鐘平勁多!所以其實技師會聲稱佢地冇人工的,話人工係來自於小費,真定假我唔知,店內小費紙上面會提供30/35/40/45比你選擇,最平小費30蚊都佔本身按摩費用48蚊既6成,係幾有趣既定價。

究竟要比幾多小費先好呢?內地有網民話唔洗比小費,反而係香港人要面子先鍾意比小費,究竟小費係咪智商稅呢?唔比又會唔會走唔到呢?比人黑面好似唔係幾好,所以我多數都會圈30蚊,即係最低個格,因為其實我都唔識分佢手勢好唔好,跟返慣例就算,所以埋單78蚊60分鐘按摩,唔洗再有咩加一,簡單方便又快捷,價錢亦是可接受的範圍。

3. 中港日按摩比較

港式按摩以九龍城為例,排隊店通常都係價錢比較平,我最近試過等左半個鐘先可以按,以九龍城足苑套餐為例,足底按摩加頭肩頸價錢係288蚊75分鐘,淨足底要188蚊,其他區既按摩店45分鐘足底更加要268蚊!

相比之下,內地按摩小店,60分鐘足底按摩其實也包括頭肩頸按摩幾個字,仲有輕量啪骨,非常實惠,日本按摩價格跟香港差不多,但主要集中在溫泉酒店才有腳底按摩,同埋都幾有力水,但按摩方法係有少少唔同,佢會比較多卒隻腳,又未去到細個睇電視會按到流眼淚的感覺。

以按摩技術而言,技師手勢其實邊度都係撞手神,但以我經驗為例香港有部份技師無法啪到指骨,同時力度都唔算特別好,如果男技師更有機會卒到勁痛,因為佢地隻手掌好粗好鞋,最忌都係用死力,唔舒服要清楚同技師講。如果比較內地大型骨場同按摩小店,大型骨場技師會著得靚d,好似睇落專業d,但手勢同按摩小店都差唔多,冇咩太大分別。

服務態度我覺得兩地都差唔多的,分別係香港唔洗比小費,明碼實價,不過香港技師缺點係會同你傾計,內地語言不通反而可以靜靜地訓下,如果手機唔夠電比3蚊租充電寶就可以叉到,香港好似大部份都冇尿袋提供。

內地按摩小店最大缺點係睇落真係冇咁乾淨既,因為顧客唔洗走入去沖涼,大型按摩場個個都要沖涼,所以相對上係比較衛生,不過其實我都唔係好想著人地既衫,但事實大型骨場裝修係靚d,常見一家大小假日去玩,至於去得小店通常都係骨精,識揀又追求性價比既中年人多數會選呢一類。下圖有唔同骨場的收費表。