《西溪同里周莊朱家鎮上海.當夢被埋在江南煙雨中》

繼續我們的旅程,我地去完西湖之後就坐車去西溪濕地,原來要門票,加上我地行程緊密,所以只係響附近免費地方行下就算。


有少許中式建築,完全冇人。


呢度應該係濕地公園範圍吧,沒有人,不少綠色植物,幾好行。


沿小路繼續前進。


到達一片樹林之間,其實冇咩睇,不過幾寧靜,同市區勁多遊客唔同感覺。


跟住我地就搭車去返市區,想去位於蘇州的拙政園,車程成兩個幾鐘,沿途我都係訓覺。
去到蘇州,先發覺原來司機係唔識路,兜極都兜唔到入去拙政園,我地就睇住地圖教佢行算,佢話自己住市郊,市區唔多識路,同埋大陸如果太多車會局部封一封路,最後我地響附近落左車,因為我大學個陣去過拙政園,所以我就自己周圍行下算,佢地就去拙政園。


落雨出入都比較麻煩。

我就自己行下蘇州市區。


每個地方都係響門口經過,因為有d要比錢,有d就多人到傻,所以唔入去啦。


遊客區都有水鄉特色的小運河,但都比較商業化,而且雨天睇落好落後。


我就漫無目的咁四圍行,感受一下蘇州人的生活。


好多遊客都會慕名比錢搭船玩下,我就冇,橋上望住佢地算。


所謂的江南水鄉面積唔算好大,最多都係一兩個屋苑的面積,而且完全係估到咩景點咩感覺,親身黎過就不難令人覺得日本的景色好好多,而且太多遊客都會大減興致。

佢地行完拙政園之後我去會合佢地,似乎佢地都冇咩特別覺得拙政園好正,少少肚餓,於是周圍行行,行到邊食到邊,去左一間地道小店,店內環境有少少中伏的感覺,但覺得一場黎到,無理由唔試下地道菜式,於是我地叫左小籠包同炒飯幾道菜,味道都係一般,我自己整或者落街買返屋企叮個味道好似仲更加好,但價錢就真係幾平,十幾蚊已經一份食物。


之前行行下就見到一間叫啞巴生煎,上網睇好似好出名,於是我地都入去買份生煎包食,發覺又真係幾好味,香港好似冇呢種風格,第一次食到好味的食物,覺得好興奮,而且價錢都係平民價,值得一試,皮脆肉汁多,幾香。

食完野就決定起程前往同里,係一個江南古鎮,車程半個鐘左右。

去到的時候由於已經係接近黃昏,加上落雨,所以好多店舖已經關門,都冇咩人,我地好似走左入一個廢棄的江南水鄉,雖然好多中式建築,但我自己就無咩感覺,同里算係比較靚的水鄉,道路同建築都完整,千幾年歷史都仲有保存到,算係咁。不過去到呢度我先發覺自己其實同中國內地的風俗都相差幾遠,因為佢賣的物品我冇一樣有興趣,食物更加係奇怪,好多都唔似廣東人口味,相反去日本咩地方的食物我都起碼食得落,所以雖然唔同國籍,但反而文化風俗上更加接近,例如同里的餅、土產全部我都冇勇氣一試,覺得似係外太空食物,敬而遠之,拍照留念的倒是有的。

再上車,搭左幾個鐘左右又黎到周莊,周莊比起同里更繁華,因為有一條好長的大街,夜晚都依然有遊人餐廳,但由於要入場費,加上唔夠時間,於是我地就只在大街拍下照,感受下就走。




金碧輝煌的門牌建築,但其實我都唔知有咩用。


呢座塔都幾好睇,但係香港比比皆是,唔覺得有咩特別。

之後我地就再搭車去朱家鎮,因為今晚目的地係上海,途中見經過朱家鎮就順便兜去望下,去到發覺已經係晚上,好多店舖都關門,基本上條街係咩人都冇,不過因為咁所以道路暢通,可以影下晚上的水鄉,可惜我器材比較差,加上天氣問題,冇法影得太豪華,感覺呢度都幾大,似係一個水鄉主題樂園,有時候我都唔知d建築係後人興建定真係古代保存至今時今日,因為某d地方都幾新,唔似起左好多年。

呢度都係倚靠旅遊觀光為生,實業應該比較空洞,令我覺得只靠旅遊業的一個社區好似冇咩意義可言,創造唔到咩文化,只係倚靠古代流傳下來的風土文化作謀生用途。例如地道食物醬油蝦、炒螺螄、鰟鮍魚、粽子、糖藕、清蒸白水魚、拉絲、熏青豆、燒賣、生煎、扎蹄、扎肉、青角薄稻米、牛踏扁青豆、鱸魚、清水大閘蟹、河蝦、鰻鱺、銀魚、塘鱧魚、醃菜莧等,我冇一樣係想食的。


呢度古代一度係商業重鎮,以布業為主,水路縱橫,有稱「上海威尼斯」,但我覺得平平無奇,名過其實,不過是有小河的一個城鎮,但呢條放生橋,原來已百多年,係上海地區最長、最大、最高的五孔石拱橋,我行上去又覺普普通通,總覺得好老套,如果我早幾十年出生,可能會對水鄉有多少少歷史感,或者係去得多香港志蓮淨苑,黃大仙,大佛,覺得呢類仿古建築冇特別之處,反而諗起行查理大橋又覺得好重歷史感,好浪漫,好多電影都在此取景,例如蜘蛛同MJ在橋上有浪漫橋段,反而覺得有種親臨其境的感覺。


去左幾個江南古鎮,見到好多店舖都有賣現代產品,那種時空交錯的突兀感令人覺得好商業化,好似每一道風景都是預先計算好的,非要令前來旅行的中國遊客活在一個偽明清的環境當中繼續旅遊。



最後驅車前往上海市中心,參觀黃浦江,幾年前曾經黎過,今次煙雨迷濛之間再次到訪,相比香港夜景,這裡的夜景一到11時就會再部關掉,幸好我地10時半左右來到,有半小時左右拍照,一到11點真係全部熄曬,猶如一座死城,本來夜景就冇咩特別,熄埋燈就更加恐怖,同香港真係冇得比,香港夜景靚太多。


金碧輝煌的建築,全部金色反而冇咩特點可言,五顏六色的夜景正d。


行左成日真係累到傻,想好好休息,明天繼續於上海戰鬥,去到格林豪泰酒店,發現原來我們訂錯左,我地訂的酒店在河南開封而非上海的開封路酒店,覺得agoda真係好垃圾,連地圖上面都冇的位置都可以比人book,情急之下要保持冷靜,旅行總會有意外事情發生。

最後我用手機搵到一間中福大酒店,唯有叫司機車我地去碰下運氣,但當時已經係凌晨一點幾。去到中福大酒店,係一間好舊的酒店,不過位置都還可以,可惜全酒店只係得返最後一間房,接待員同我地講叫我地睇下間房先,因為間房都可以訓到3人,我地上去睇,發覺好大陣霉味,但無計,¥800,唯有照訓,肚仔有點餓,於是放低行李之後去附近餐廳食野。


普通撈冷麵,味道可以。


小籠包味道好過蘇州。


最特別係呢樣,本身叫米酒,點知佢的米酒真係有米!係米水再加酒,飲完好暖,幾特別的一道菜,但勁快飽,而且好濃酒味,我都唔係飲到好多。


娃娃菜都唔差。

司機訓沙發,我地三個人一齊訓,由於俊宏琴晚撞鬼,所以佢訓中間,我地夾住佢訓,可能太累,一訓就昏迷,完全冇撞鬼直到第二朝。