《不一樣的路線:由火炭行牛湖托上草山針山》

 行足7小時23分的山路,14公里的路程,這次的目的地是草山和針山。

首先在火炭火車站D出口,行去工業區然後到達駿洋邨,據說設計師因應地區環境,把藝術家皮特·蒙德里安的格子風格融入至駿洋邨設計當中。駿洋邨的樓宇名幾特別,逸爾山時湖,即係一二三四五,哈哈。


仔細一睇,原來火炭的街名好多都與九肚山的舊村名一樣,例如山尾街,黃竹洋街,長瀝尾街,河瀝背街,桂地街,坳背灣街都係舊村名。當中坳背灣街1號就係中州的新樓盤項目,背邊就是旭禾苑,係一座單幢式的居屋。

跟住我行到上去駿洋邨後面的桂地新村46號,搵唔到條上山的樓梯,見到有條樓梯係落山,於是我地行落去搵到一條入村的路,行一段小路會見到一條橋,條橋下面又有路,唔知點解要起條橋,可能之前下面係冇石屎路。

再行就會入村,途中有一間藍屋有4-5隻狗不停吠,但基本上係鎖住,所以冇衝出黎,都幾安全,係嘈左少少。


再繼續行就會上山,路段亦都開始冇咁明顯,我地都係跟住地圖同埋絲帶的指示。行行下就會入左密林,前面的山友係咁話冇路,搵唔到路,但我地去到又見到有路,之後行多陣佢地就消失左,而我地就繼續進入密林探險。

呢段最奇怪的地方係會進入竹林,但竹林的高度係極矮,所以要彎低身先可以過到,究竟係咪牛開出來的路呢?定係當時的村民身高太矮,所以開條咁既路出黎呢?不過又覺得幾好玩幾刺激,上網睇有人命名為「竹林迷徑」。

我地路線係向搖斗坪前行,然後轉上禾上墩去牛湖托。呢段路比較模糊,所以都係見絲帶就轉,有時候見到幾條絲帶就是旦揀一條。幸運地我地冇行回頭路,即係冇行錯,不斷見路就行就可以的。

行山路途中會見到山尾村同坳背灣村的舊街牌,因為村莊已經荒廢,所以原來路牌的位置已經雜草叢生,我地冇行入去睇廢校廢村,繼續前進。



行到去牛湖托位置會比較開揚,牛湖托有幾條分岔路,但似乎都係向草山方向,冇咩雜草,都幾好行,但係行完出左大路行多一陣之後就發現山路係行去大埔滘方向,我睇地圖發生偏離左,於是行返轉頭一小段路搵下上山入口,但又見唔到邊度有山路入口係向草山方向,只係見到一幅斜坡。


望左一陣發現幅斜坡有少少人行過的痕跡,我諗應該係山路,頭先冇為意呢度係山路的入口,於是我地慢慢爬上去,坡度都幾斜,如果一口氣衝上去應該都可以應付,最緊要就係唔好驚。事後我發覺應該係我地行過龍,其實係要由呢條路上草山。




呢條唔係比較多人行的上電塔路段,好處係比較短,冇經過水澗,困難處係要上一段斜坡仔,真係幾斜,但景色就好靚,比較開揚,唔洗行密林,望到對面399米的狗肚山。

上左段斜坡之後山路就非常明顯,不停向前上就可以,基本上冇咩難度,好快就會到達647米的草山,所以先前的斜坡係全程比較高難度的路段。上到草山休息一陣之後就沿著麥理浩徑行去針山,途中經過電塔,本來我地應該係呢個位上去草山的,但行錯路都幾開心,搵到條新路,特別的經歷。





上針山我覺得由草山行過去會比較好行,因為城門水塘上針山的路已經爛得好厲害,而且多碎石,反而草山行去針山那段路比較完整,碎石少,梯級之間的距離亦都冇咁大。雖然針山可以望到城門水塘,葵涌荃灣,汀九橋,昂船洲大橋,但我我覺得草山的景色會比較好睇,一方面有一大塊草地可以野餐休息,另一方面可以望到馬鞍山,沙田,大埔的景色,270度景色,遠望更加可以睇到赤門海峽,轉頭亦可以睇到針山等群山並列的氣勢,再加上我地由草山去針山係由東至西咁行,所以可以睇埋日落,如果火炭沙田落山應該未必有日落睇。






落到山就天黑,我地直接落去安蔭就搭的士返屋企。