《半考牌路線之環船淡水湖一圈》

 一直都想環繞船灣淡水湖一個圈,今次決定試下,睇返全程,我地首先由大埔墟搭小巴去烏蛟騰,然後向九担租方向行去船灣淡水湖郊遊徑。





船灣淡水湖係漁護署難度最高的郊遊徑,雖然唔係最長,但要上好多座山,上上落落對體力的消耗的好大,難度就唔高,但係就好長。

11時41分由烏蚊騰出發,好快就搵到入口上第一座山峰馬頭峰,我地12時22分到達295米的馬頭峰,行了大約45分鐘,開始可以望到船灣淡水湖的景色,一條筆直的長壩直削天地。原來當時興建船灣淡水湖時水位將大埔六村淹沒,1960政府決定將村民集體安置於大埔墟,所以至今在廣福道可見到一些4層高的建築物,就是當時的村民及後代所居住的地方。




繼續前進,發現一個路牌「前路極為艱辛難行,山徑陡峭,林蔭極少...」向這個路牌展開我地環湖之旅。大約1時48分到達大峒。原來不知不覺已經行了1.5小時了。遠處可以進到沙頭角鹽田港景色,另一個方向可以望到更清楚的船灣淡水湖,一座座小山頭環湖並列,天氣晴朗,唔算太熱。





之後行了15分鐘就到達觀音峒,時間是下午2點零6分。沿途我都有影低標距柱。慢慢就可以見到多少少印洲塘。印洲塘特點係好平好靜,印洲塘英文名好得意,叫Double Haven,因為被Double Island灣洲及吉澳Crooked Island包圍,所以水流唔急,好寧靜的內港。



繼續向前行會比較多上落,慢慢地勢會變得愈來愈陡峭,中間我地經過左紅石門岰的入口及石芽頭,仲記得當日行迷椏走廊挑戰失敗,唔知幾時再次挑戰。大約3點13分我地到達280米的鹿湖峒,普遍船灣的山唔會高過300米,但好多係落到好低再上返去,所以全程爬升左成1037米,對體力的要求都好高。

去到鹿湖峒之後發覺前方仲有路,於是我地唔環湖,繼續往海角方向前進,查地圖知道前面係跌死狗,覺得有d危險,冇打算行到好入,但行入d就會發覺跌死狗其實都唔係好高,太約只有295米,而且難度唔係好高,都係比個名嚇親,但景色方面就可以睇清楚曬成個印洲塘景色同埋外面島嶼,群島包圍的印洲塘湖水湛藍而山色碧綠,加上冇咩人行到黎呢邊,可以好好享受寧靜的遠足之旅。


我覺得難度方面唔算太高,但注意要有足夠補給,因為沿途係冇任何可以買水的地方,但係路線都比較明顯,冇咩分岔路,仲有絲帶指引,慢慢行基本上都輕鬆,主要係前半段比較辛苦,後半段十分輕鬆。

再行到去238米的鳳凰頭,由於時間關係我地就此回頭,因此時間已經是3點半,見到有幾個人由鳳凰頭上黎,查一查先知原來前面仲可以行多幾個山頭去埋白角山,昂莊山再去黃竹角咀摸鬼手,下次可能要早少少去先得,因為新聞見過有人在鳳凰笏頂迷路。

冇摸鬼手,我地行返去鹿湖峒,之後環湖繼續行,經過219米的鵝髻頂之後行去虎頭沙,再去125米的長牌墩,其實高度唔算好高,路都比較易行,但係就多數都係樹林路,冇咩開揚位睇外島景色,只係望到淡水湖的景色,望返之前行過的幾座山頭,發覺原來都行左好多座山。




最後我地行去溢水壩,然後會見返石屎路,之後的路途都冇咩難度,普通大壩行人路,行返出去大尾督就可以搭小巴離開,但天色已經入黑,好多蚊滋飛黎飛去,所以都係早去更好,及早離開。





總結,路途都幾有挑戰性,環湖作為一個行山目標也未嘗不可,但係後段大壩的路其實都幾悶,如果下次可能去黃竹角咀之後原路走會比較舒服,因為之後大壩的路極度漫長,而且冇咩挑戰性,景色都普通,但不少跑山人士會選擇作為挑戰體力的路段,最後我地由上午11點36分行到下午7點11分,總共行左7.5小時,距離是21.53公里,最高點只有305米。今次補給充足,行到十分自在,落到山所有野都食曬飲曬,輕裝回家。